Hadith Qudsi!

Anas (Må Allah vara nöjd med honom), sade: Jag hörde Allahs Sändebud (Må Allahs Frid och Välsignelser vara över honom) säga: “Allah den Allsmäktige sade: ‘O Adams son, så länge du kallar på Mig och frågar av Mig, skall Jag förlåta dig för det du har gjort, och Jag skall inte ha något emot det. O Adams son, om dina synder nådde upp till molnen i skyn och du sedan bad Mig om förlåtelse, skulle Jag förlåta dig. O Adams son, om du kom till Mig med synder nästan lika stora som jorden och du sedan ställdes inför Mig (mötte Mig), och inte associerade någon partner till Mig, skulle Jag komma med förlåtelse nästan lika stor som den.’” At-Tirmidhi (även av Ahmad ibn Hanbal). Dess kedja av återberättare är sund.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0